Nazaj

Giulietta in duhovi

Originalni naslov:
Giulietta degli spiriti
Angleški naslov:
Juliet of the Spirits
Sekcija:
RETRO: TECHNICOLOR
Država, letnica:
Italija, Francija, 1965
Trajanje filma:
137
Režija:
Federico Fellini
Scenarij:
Federico Fellini, Tullio Pinelli, Ennio Flaiano, Brunello Rondi
Fotografija:
Gianni Di Venanzo
Glasba:
Nino Rota, Eugene Walter
Igrajo:
Giulietta Masina (Giulietta Boldrini), Sandra Milo (Suzy, Iris, Fanny), Mario Pisu (Giorgio), Valentina Cortese (Valentina), Valeska Gert (Pijma), José Luis de Vilallonga (Giorgiov prijatelj), Friedrich von Ledebur (medij), Caterina Boratto (Giuliettina mama)
Jezik:
italijanščina,francoščina
Podnapisi:
Slovenščina
koda za glasovanje:
/
Nagrade:
nagrade Davida di Donatella 1956 (najboljša igralka), zlati globus 1966 (najboljši tujejezični film)




DatumUraDvorana 
sre, 11.11.2015 18:30 Slovenska kinoteka
sre, 18.11.2015 16:30 Slovenska kinoteka
Opis:
Prvi Fellinijev celovečerec v barvah je svojevrstna umetnina, v kateri se stvarnost prepleta z bogatim domišljijskim svetom glavne junakinje, za katerega se zdi, da hoče prevladati nad resničnostjo.
Giulietta prebiva v čudoviti hiši ob morju, obkrožena s prelepo in dominantno mamo ter sestrama. Videti je, kot da živi povsem v svojemu domišljijskem svetu, razvnetim s sumom o moževi nezvestobi in sosedo Suzy, ki ne skriva svojih seksualnih apetitov. Duhovnost, vraževernost in čutnost, ki zasedajo Giuliettino domišljijo, dobijo nov polet po srečanju z jasnovidko, sumničavost pa se stopnjuje, ko za potrditev domneve o moževih skokih čez plot najame zasebnega detektiva. Vse to jo privede do usodne razdvojenosti, zaznamovane z begajočimi prividi.

"Fellini si je dal duška, deliričnega in briljantnega, z barvo ter ustvaril iskriv, na Alico v ogledalu spominjajoč niz živih slik o razdvojeni ženski duševnosti. Te sekvence so bizarna, nadrealistična zmes freudovskega, jungovskega in poganskega simbolizma, povezane v 145-minutno spodbudilo. Čeravno film raziskuje žensko duševnost in ga označujejo za žensko različico Fellinijevega dela Osem in pol, so upodobljene fantazije še vedno avtorjeve spolne obsesije, ozaljšane z ženskimi pritiklinami." (Stephen Holden, New York Times)
Nazaj