Nazaj

Vse, kar nebesa dopuščajo

Originalni naslov:
All That Heaven Allows
Angleški naslov:
All That Heaven Allows
Sekcija:
RETRO: TECHNICOLOR
Država, letnica:
ZDA, 1955
Trajanje filma:
89
Režija:
Douglas Sirk
Scenarij:
Peg Fenwick, Edna L. Lee,
Fotografija:
Russell Metty
Glasba:
Frank Skinner
Igrajo:
Jane Wyman (Cary Scott), Rock Hudson (Ron Kirby), Agnes Moorehead (Sara Warren), Conrad Nagel (Harvey), Virginia Grey (Alida Anderson), Gloria Talbott (Kay Scott), William Reynolds (Ned Scott), Charles Drake (Mick Anderson), Hayden Rorke (Dr. Dan Hennessy), Jacqueline deWit (Mona Plash), Leigh Snowden (Jo-Ann Grisby), Donald Curtis (Howard Hoffer)
Jezik:
angleščina
Podnapisi:
slovenščina
koda za glasovanje:
/
Nagrade:
/




DatumUraDvorana 
sre, 18.11.2015 21:00 Slovenska kinoteka
Opis:
Ena najslovitejših filmskih romanc vseh časov, bržkone tudi najboljši predstavnik klasične hollywoodske melodrame, ki ekspresionistične zakonitosti žanra pripelje do vrhunca in jih izkoristi za uničujočo kritiko zlagane družbe.
Ameriško predmestje, sredina petdesetih. Cary, dobro situirana vdova, se zaplete v strastno romanco z družinskim vrtnarjem Ronom. Privlači jo njegov stvarni pogled na življenje, ki se kaže in udejanja kot ostro, sveže nasprotje rigidnim konvencijam njenega malomeščanskega, zdolgočasenega vsakdana. Vendar pa ljubezenska idila kmalu naleti na brutalno in, zdi se, nepremostljivo nasprotovanje okolice; ogorčeni so zlasti (sicer že odrasli in odseljeni) otroci zaljubljene vdove. Bolj kot dejstvo, da je Ron veliko mlajši od Cary, jih moti njegov nižji socialni položaj.

"Douglas Sirk je nekoč izjavil: 'Dialektiko najdemo v naslednjem - med visoko umetnostjo in šundom je zelo majhna razlika, in šund s prvino norosti je prav zaradi tega sestavine bližji umetnosti.' Ko je bil film Vse, kar nebesa dopuščajo leta 1955 posnet pri Universal Pictures, je šlo samo za nov kritiško spregledan izdelek hollywoodskega žanra, zasnovan z namenom ugajati sentimentalnemu ženskemu občinstvu. Če se danes ozremo nazaj, lahko filmu priznamo bližino umetniški strani Sirkove dialektike in ga okličemo za enega njegovih ključnih filmov." (Laura Mulvey)
Nazaj