Opis:
Eden izmed biserov češkega novega vala, zmes anarhije in filmskega eksperimenta, zaradi katerega je Veri Chytilovi oblast za več let prepovedala ustvarjanje filmov.
Najstnici Marie I in Marie II zavračata pravila patriarhalne kulture okrog sebe, zato eno za drugim rušita družbena pravila. Odpravita se na lažni zmenek z moškima, na katerem obilno jesta, obilno pijeta, obilno lažeta, samo zato, da se ju na koncu znebita. Težave povzročata na vsakem koraku, bodisi v stanovanju bodisi v nočnih klubih. Njune dogodivščine vseskozi spremlja vizualno eksperimentiranje z izmenjavanjem barvnih in črno-belih posnetkov, igranjem z barvnimi filtri, inovativnimi posebnimi učinki in triki s kamero. V vsakem prizoru se zgodi za gledalca kaj nepričakovanega.
"Film Marjetice iz leta 1966, ki ga je Chytilová posnela neposredno po delu Biseri na dnu, je njena do danes najbolj omenjana stvaritev, divja, dadaistična filmska eksplozija, ki predstavlja formalno najbolj radikalno in navdušujoče prismuknjeno stopnjo češkega novega vala. Nekonvencionalni film Marjetice je ustvarila nekonvencionalna avtorica. /.../ Navsezadnje gre za temačno, subverzivno delo, ki tiste, ki bi se jim zdel žaljiv, silovito skritizira, še preden se utegnejo pritožiti." (Criterion Collection)
|