Opis:
Ena največjih mojstrovin režiserke in eden najbolj vplivnih filmov osemdesetih let. Metafilm, ki raziskuje razmerje med resničnostjo in njenimi podobami. Junakinja, ki se upira temu, da bi bila feministični ideal - in je namesto tega študija idealizacij žensk.
V jarku sredi zimske provansalske pokrajine najdejo zamrznjeno truplo brezdomke. Ko policija skuša ugotoviti, kaj se je ženski zgodilo, o njej pripovedujejo vaščani, ki so jo srečali v dneh pred njeno smrtjo: izkaže se, da je Mona na ljudi okrog sebe naredila močan vtis s svojo neodvisnostjo in brezciljnostjo namesto ženstvenosti, udobja in sprejemanja omejitev domačega življenja. Nekateri ljudje, še posebej ženske, so jo zaradi njene moči občudovali, drugi so o njej razmišljali kot o spolnem objektu.
"Nekega dne sem pobrala avtoštoparko. Zaradi njene nenavadne osebnosti sem ugotovila, koliko bolj zanimivo je videti štopati dekle kot fanta. Tedaj sem se odločila, da bo moj glavni lik dekle. Predpostavlja več telesnega poguma, več vzdržljivosti, več drznosti, več zmožnosti ljudem zabrusiti 'Zaleti se!' in takšne stvari. … Celo filmski očividci, ki se ji približajo, se zatem od nje malo odmaknejo, jo iščejo, zasledujejo in ulovijo, o njej ostro sodijo, vendar so obenem prijetni ljudje . . ., si vsi navsezadnje o njej izoblikujejo nasprotujoče si mnenje in se na koncu srečajo z njenim odklanjanjem komuniciranja." (Agnes Varda)