Ogled filmov na 23. Festivalu dokumentarnega filma 
 

 

23. Festival dokumentarnega filma bo potekal od srede, 24., do srede, 31. marca 2021




23. Festival dokumentarnega filma (FDF) bomo spremljali na VOD-platformi Cinesquare.net na območju Slovenije (s slovenskim IP-naslovom). Na spletni strani festivala www.fdf.si bo ob vsakem filmu na voljo gumb Ogled filma, ki vas bo peljal neposredno na platformo VOD.

Cena ogleda posameznega filma je 6'50 EUR.

Ogledi kratkih filmov v okviru retrospektive Matjaža Ivanišina so brezplačni, cena za ogled celovečernih filmov v okviru retrospektive Matjaža Ivanišina je 3 EUR.

 
Novinarska konferenca
V sredo, 10. marca 2021, vas ob 11. uri vljudno vabimo na novinarsko konferenco 23. Festivala dokumentarnega filma, ki bo potekala prek spletnega okolja Zoom, povezavo do dogodka vam pravočasno pošljemo. Na novinarski konferenci bo vodja filmskega programa Cankarjevega doma Simon Popek predstavil program in posebnosti letošnjega festivala.

Novinarske akreditacije
Novinarje, ki boste pripravljali prispevke o 23. FDF, prosimo, da najpozneje do srede, 17. 3. 2021, na spletni strani www.fdf.si/press oddate vlogo za novinarsko akreditacijo. Prosimo, da vlogi priložite svoje lanske prispevke in da se v uredništvih uskladite, saj bo brezplačen ogled filmov omejen.

Obvestilo o odobritvi akreditacije boste prejeli v ponedeljek, 22. 3. 2021.
Dodatne informacije Janina Pintar T (01) 2417 146 E Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

 

  Sporočilo medijem 1

 

 

 

 

 

Simon Popek

Programski direktor festival

Dokumentarci 2021: Uvodnik 

Šele ko mi je Dušan Moravec poslal svoj novi dokumentarec o prvih vtisih na pandemijo marca 2020, sem se v celoti zavedel, da bo že leto dni od kolektivnega bega v intimo, neki notranji svet, ki ga je vsakdo od nas občutil drugače. V kolumni iz istega obdobja sem še malo duhovičil, da mi je izolacija »kot pisana na kožo«, medtem pa je v teh dneh, po slabem letu od prvega zaprtja, že očitno, da kombinacija številnih dejavnikov in prepovedi človeku močno preseda, sploh če hoče izvreči »svojega otroka« ter ga predstaviti mestu in svetu.
23. dokumentarci so takšen otrok, ki mu nismo privoščili pretiranega poležavanja, zato smo se odločili preiti k dejanjem in ga predstaviti v kakršnem koli okolju. Lansko leto smo dokumentarce že prestavljali, gledali na koledar, spremljali epidemiološko sliko in jih potem na prelomu iz pomladi v poletje izvedli v nekakšnih polovičarskih pogojih. Tokrat ne, dokumentarci so marčevski dogodek in marca bodo predstavljeni v gloriji virtualnega domačega kina. Srce krvavi, tudi zato ker so številni filmi – kot temu rečemo – »rojeni za veliko platno«, ampak ker je življenje tudi stvar doslednosti, bomo tokrat načelni.

Dvajset celovečernih dokumentarcev ter peščica kratkih bo skušalo aktualne stvari doma in po svetu postaviti v kontekst. Prvi kontekst bo dal Matjaž Ivanišin, slovenski nacionalni zaklad, ki mu je bila letos podeljena »mala« Prešernova nagrada in čigar filmi so majhne, iskrene, brezčasne mojstrovine o dinamiki med ljudmi, različnih folklorah, kulturah in običajih. Drugi kontekst plete trmoglava pandemija, ki ji bo mero vzel kitajski zorni kot; tretjega, četrtega in tako naprej pa teme preostalih filmov, ki se gibljejo med filozofskimi razmišljanji, igrivimi in deloma insceniranimi dokudramami, nikoli bolj aktualno #JazTudi problematiko, fenomenom spletnih zavajanj in prevar, do vprašanj spolne identitete ali nikoli premaganega političnega nadzora in represije.

Marina Abramovič v filmu o svojem življenju in delu ter vrnitvi v domovino poudari, da je v mladosti iz strahu pred ustvarjalno blokado trikrat splavila; tisti otroci iz naslova da so njeni mladi somišljeniki in sledilci. Festivalski otrok je tukaj in zdaj. Morda je zaradi spletne izdaje malce deformiran, ampak takšnega imamo radi. Do naslednje izdaje, ki bo, verjamem, znova potekala v normalnih okoliščinah.