NAZAJ
In ladja gre
Originalni naslov:
E la nave va
Angleški naslov:
And the Ship Sails On
Sekcija:
RETRO: FELLINI 100
Država, letnica:
Italija, Francija, 1983
Trajanje filma:
132
Režija:
Federico Fellini
Scenarij:
Federico Fellini, Tonino Guerra
Fotografija:
Giuseppe Rotunno
Glasba:
Gianfranco Plenizio
Podnapisi:
slovenščina
Jezik:
italijanščina, ruščina, nemščina
koda za glasovanje:
/
Igrajo:
reddie Jones (Orlando), Barbara Jefford (Ildebranda Cuffari), Victor Poletti (Aureliano Fuciletto), Peter Cellier (sir Reginald J. Dongby), Elisa Mainardi (Teresa Valegnani), Norma West (Lady Violet Dongby Albertini), Paolo Paoloni (Maestro Albertini), Sarah-Jane Varley (Dorotea), Fiorenzo Serra (Il Granduca), Pina Bausch (princesa)
Nagrade:
Venice 1983, David di Donatello Awards 1984 (Best Film, Best Screenplay, Best Cinematography, Best Production Design)

Deli povezavo
Opis:
Pomorska ekspedicija s posmrtnimi ostanki operne dive se nepričakovano prelevi v reševalno akcijo srbskih beguncev na predvečer prve svetovne vojne.
Leto 1914. Luksuzna potniška ladja odpluje proti otoku Erimo, rojstnemu kraju preminule operne dive Edmee Tetue. Ta si je v oporoki zaželela, da bi njene posmrtne ostanke raztrosili v tamkajšnjem morju. Na krovu se znajde vrsta različnih potnikov, od operne pevke, ljubosumne na Edmejin nepozabni glas, do možakarja, ki poskuša z glasom hipnotizirati kokoš. Tretji dan plovbe pa se karavani zgodi nekaj povsem nepričakovanega. Na ladjo se vkrca skupina srbskih beguncev, ki so v strahu pred nasiljem po atentatu na Franca Ferdinanda zbežali iz Sarajeva. Kljub odporu dela posadke pomorska pravila zahtevajo, da ladje pomagajo vsem v težavah na morju. Razpoloženje na ladji se s tem v hipu spremeni. Vsi namreč vedo, da niti na krovu niti na kopnem nič več ne bo, kot je bilo.

"In ladja gre močno zadeva opero, temo, ki bi se ji v svojih prejšnjih filmih izogibal. Šele v zrelejšem obdobju sem začel ceniti naše italijansko operno izročilo. Verjetno sem toliko govoril in pisal o svoji nenaklonjenosti do opere, ker naj bi jo vsak Italijan ljubil, še zlasti vsak italijanski moški. /.../ Vse življenje sem imel prirojen odpor do vsega, kar je drugim všeč, si želijo, ali 'naj bi' počeli. /.../ Sedaj, v poznih letih, sem se navdušil nad opero, vendar je težko priznati zanimanje za tematiko, do katere si tako dolgo odločno zanikal kakršno koli nagnjenje." (Federico Fellini)