header

 
Glavni pokrovitelj

Medijski pokrovitelj

   
Spletni medijski pokrovitelj

   
Available soon
Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Muayad Alayan, 15. 11. 2015

V nedeljo popoldne je Kosovelovo dvorano Cankarjevega doma obiskal Muayad Alayan, šaljiv in pronicljiv režiser ter (skupaj z bratom Ramijem Muso) soscenarist nenavadnega palestinskega filma Ljubezen, tatvina in drugi zapleti. V pogovoru, ki ga je moderirala Jedrt Jež Furlan, je poudaril, da mu z bratom ni bilo do snemanja običajne komedije, temveč sta poskusila ustvariti bizaren humor, ki naj bo »čudno smešen«. Palestinski vsakdan je, kot je povedal, v svojih tragičnih razsežnostih že tako grotesken, da se mu je skoraj treba smejati. Da bi to občutljivo ravnovesje ujela, sta brata Alayan Palestincem vse preveč znane prizore obdelala z nekoliko nadrealno, sanjsko umetniško govorico. Film je posnet v črno-beli tehniki, s katero je režiser meril na zakoličene medijske stereotipe o Izaelu in Palestini, hkrati pa dosegel, da glavne osebe in njihovi značaji stopijo še bolj v ospredje. Prav gradnja filmskih likov je bila nadvse pomembna, da se je ekipa izognila značilnim portretom »junakov« in »razbojnikov«, ki siromašijo tudi palestinsko kinematografijo. Namesto tega je filmski Mousa karseda povprečen postopač. »Predvsem je neroden,« je kot njegovo glavno določilo poudaril režiser, sicer pa kljub svojim barabijam v osnovi ni niti dober niti slab lik.

V nadaljevanju se je režiser v pogovoru s publiko razgovoril tudi o palestinski filmski realnosti, v marsičem podvrženi izraelskim okupacijskim razmeram, zaradi katere je bilo snemanje (ki je potekalo med Betlehemom in Jeruzalemom) tudi skrbno razporejeno med palestinske cone A, B in C. Kje je bil posnet kak prizor, je tako s precejšnjo gotovostjo mogoče sklepati iz detajlov, kot so sposojeni kosi orožja in uniforme, ki bi bili v drugi coni gotovo prepovedani. Povedal je, da je za snemanje uporabil svoj avtomobil in k igri pritegnil svoje sorodstvo. Zasilna narava snemanja pa je Alayanu bliže, kot če bi imela ekipa nad seboj »velik denar«, saj da ta v resnici vedno predstavlja neizprosnega šefa.

Zapisal Andraž Jež

Foto Iztok Dimc
{rss uri=http://picasaweb.google.com/data/feed/base/user/109749061448260716122/albumid/6217660935436882897?alt=rss&kind=photo&hl=sl&imgmax=d}