header

 
Glavni pokrovitelj

Medijski pokrovitelj

   
Spletni medijski pokrovitelj

   
Available soon
Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Metod Pevec, 17. 11. 2015

Po torkovi večerni projekciji novega slovenskega filma Dom je ganjeno občinstvo v Kosovelovi dvorani Cankarjevega doma pozdravil režiser in scenarist Metod Pevec, z njim pa sta bila tudi Izet Velagić in Kaja Skol, ki sta svoji tragični zgodbi predstavila tudi v filmu. Ta je osredinjen na zgodbe obubožanih delavcev in mladostnikov iz nedelujočih družin, ki živijo v propadajočem nekdanjem samskem domu na ulici, poimenovani po, kako ironično, ustreljeni aktivistki OF Vidi Pregarc, na katero nekajkrat aludira tudi film. Kljub imenu ostaja območje simbol grozodejstev, ki jih je podivjani neoliberalizem s svojim krnenjem socialne politike prizadejal državljanom. Pevec je opomnil, da je najhuje, da se nič ne spreminja na bolje; Vegrad je delavcem ostal dolžan 11 milijonov evrov (od tega samo prisotnemu Velagiću skoraj 19 tisoč). Po medijsko skonstruirani podobi, ki jo je Pevec okrcal tudi v filmu, se je zdelo, da ne bi moglo iti drugače, a očitno je, je poudaril Pevec, da je šlo za organizirano preračunljivost, ki jo omogoča zakonsko razrahljan sistem. Delavci so namreč po zlomu Vegrada še naprej prepuščeni na nemilost trgu – »delavci prihajajo v druge roke drugih ljudi, ki se samo malo drugače znajdejo«. Tako lahko podjetje s 300.000 evrov dolga in blokiranim računom na zavodu brez težav najema delavce. »Vnaprej se ve, da mu plača na račun nikoli ne bo nakazana in da prispevki ne bodo plačani – statistika pa se izboljšuje,« je ostro pripomnil.

Na vprašanje moderatorke Jedrt Jež Furlan, ali se je z intervjuvanci dolgo dogovarjal, je Pevec odvrnil: »Kot po navadi – vsak je najprej rekel ne.« Naposled so spregovorili o krivicah – težje pa je bilo govoriti o lastni bolečini. Povedal je tudi, da je bilo precej težav z montažo, saj se je film skupaj z vedno novimi pripovedmi stanovalcev doma ves čas nepredvidljivo spreminjal. Vseeno je ostal zvest prvotnemu režiserjevemu konceptu, da se osredotoči na zgodbe, podatke pa postavi v drugi plan. Podatki sodijo bolj k medijem, ki pa v primeru Vegradovih delavcev niso opravili svojega poslanstva – posvetili so se zgolj zgodbam tajkunov, poleg tega pa so o temi tudi precej hitro nehali poročati. »Mediji se teme naveličajo – ni pomembno, ali so problemi rešeni ali ne.«

Avtor, ki ga je občinstvo na oder in z njega pospremilo z ovacijami, bo na voljo za vprašanja in vtise tudi po današnji projekciji v Kinodvoru, ki se začne ob 17. uri.

 

Zapisal Andraž Jež

Foto Iztok Dimc
{rss uri=http://picasaweb.google.com/data/feed/base/user/109749061448260716122/albumid/6218462861356457073?alt=rss&kind=photo&hl=sl&imgmax=d}