header

 
Glavni pokrovitelj

Medijski pokrovitelj

   
Spletni medijski pokrovitelj

   
Available soon
Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Enostavno nori na film, 17. 11. 2015

V torek, 17. novembra, se je sklenil že četrti filmski seminar za mlade Enostavno nori na film, ki je od 13. do 17. novembra v sklopu filmskovzgojnega programa za mlade Zavoda za uveljavljanje vizualne kulture (Vizo) Mad About Film potekal v Dvorani E 1 Cankarjevega doma. Kot je poudaril urednik in programski vodja zavoda Rok Govednik, je bilo zanimanje letos tolikšno, da se seminarja niso mogli udeležiti vsi zainteresirani. Triindvajset srečnežev, ki so se prijavili najhitreje, pa je letos prisostvovalo predavanju Kaj pomeni biti filmski producent Jožka Rutarja in eni od dveh vzporednih delavnic – filmske kritike in filmskega scenarija. Filmski kritik Matic Majcen, ki je vodil kritiško delavnico, je povedal, da je nekaj dni premalo, da bi udeležence zadostno vpeljali v zahtevno zvrst. Vseeno so lahko spoznali nekaj temeljnih usmeritev, na katerih bodo lažje gradili. Tako jih je Majcen opozoril, na kaj morajo biti pri pisanju pozorni, in jim približal nekatere uveljavljene posebnosti žanra, ki so ljubiteljem filma pomembne, popularni mediji pa jih pogosto ne upoštevajo. Med drugim je poudaril, da mora kritika, če naj bo dolgoročno relevantna, izražati kritikovo znanje, ne njegovega okusa. Udeleženci, ki so kritiško ost brusili kar ob letošnjih festivalskih filmih (in kot najboljšega ocenili Mustanga Deniz Gamze Ergüven), so bili zbrani »z vseh vetrov« tako po starosti kot po zanimanju in zagretosti. Te kritikom sploh danes ne sme primanjkovati, saj je poklic, kot je poudaril Majcen, v bistveno slabšem položaju kot nekoč.

Kritiške delavnice so se udeležili: Brina Pirc (ki je pisala o filmu Čisto nova zaveza), Ela Lekše (Ptice selivke), Eva Gajšek (Ljubezen tatvina in drugi zapleti), Isabella Menart (Mustang), Jernej Trebežnik (Kraljica Zemlje), Lana Jurman (Mustang), Lara Fatur (Gospod Holmes), Lovro Smrekar (Bravo), Maja Planinšič (V senci žensk), Neža Mežan (Gospod Holmes), Nika Volk (Macbeth), Nina Istenič (Cesta smrti), Patricija Fašalek (Mustang), Urška Vidmar (Bravo) in Veronika Snoj (Pionirji heroji).

Filmska kritičarka in scenaristka Tina Poglajen je vodila delavnico filmske kritike, katere udeleženci so letos prvič delali na podlagi istega besedila, in sicer Žabjega princa. Izbira je sprva požela nekaj nejevolje, ki pa so jo udeleženci – scenaristka je nadvse pohvalila tako njihovo nadarjenost kot delavnost – artikulirali tudi z izvirnimi predelavami. Na delavnici so najprej opredelili, kaj poskuša zgodba sporočiti in kako jo ustrezno spremeniti. Pri tem so se naučili oblikovanja likov in dialogov, posebej pa se je bilo treba posvetiti sami formi scenarija; z njo se v šoli najredkeje srečujemo, zato jo je bilo treba na delavnici jasno razločiti od esejske forme in poudariti njeno prvenstveno tehnično uporabnost. Tina Poglajen je izpostavila dela Jakoba Tržana, Maje Dolinar in Kristiana Božaka Kavčiča, ki so jih prisotni lahko poslušali tudi v bralni izvedbi.

Poleg številnih udeležencev pa sta se sklepnega srečanja udeležili tudi koordinatorka projekta Mad About Film Anja Banko in Petra Meterc, urednica spletne strani Mad About Film (www.madaboutfilm.si), na kateri bodo objavljeni vsi izdelki, nastali na seminarju.


Zapisal Andraž Jež

Foto Iztok Dimc

{rss uri=http://picasaweb.google.com/data/feed/base/user/109749061448260716122/albumid/6218472419849355377?alt=rss&kind=photo&hl=sl&imgmax=d}