Glavni pokrovitelj
S podporo programa 
Medijski pokrovitelj

Spletni medijski pokrovitelj
Prijava na e-novice

Domov

Nagrade 27. LIFFa

Vodomec

Nagrada režiserju najboljšega filma iz sklopa Perspektive po izbiri mednarodne žirije, ki jo podeljuje glavni pokrovitelj festivala Telekom Slovenije, d.d.

Žirija je glavno festivalsko nagrado vodomec soglasno dodelila filmu:

 

Dobra žena  / A Good Wife

Režija: Mirjana Karanović

Obrazložitev

Avtorica se je učinkovito lotila občutljive in boleče povojne tematike v srbski družbi. Film se odlikuje po realističnih likih, čvrsti pripovedni zgradbi, odlični igri ter presenetljivemu in etičnemu razpletu dogodkov.


Vodomec – posebna omemba

Teden in en dan / Shavua ve Yom / One Week and a Day

Režija: Asaph Polonsky

 

Mednarodna žirija: Jelka Stergel, Mariola Wiktor, Pjer Žalica        

Obrazložitev

Režiser zahtevno temo žalovanja obravnava s svojstvenim avtorskim pristopom, ki ne zapade v patetiko ali banalnost, pač pa gledalca prepriča skozi upodobitev in delovanje psihološko večplastno zasnovanih značajev.

 

 

Nagrada FIPRESCI

Nagrado podeljuje mednarodna žirija svetovnega združenja filmskih kritikov in novinarjev.

 

Rdeča želva/ La Tortue Rouge/ The Red Turtle

Režija: Michael Dudok de Wit

 

Mednarodna žirija: Janet Baris, Turčija; Shy Segev, Izrael; Ana Jurc, Slovenia

 

Obrazložitev

Nagrado žirije Fipresci prejme Rdeča želva v režiji Michaela Dudoka de Wita, epska parabola o človekovem preživetju in odnosu do narave, družine, bivanja in upa. Pripoved, podana v mehkih, toplih tonih animacije in s harmonično glasbeno spremljavo, brez besed preigrava cel spekter človeških občutij: v enem najbolj nepozabnih animiranih filmov zadnjih let se prepletajo drama, vznemirjenje, akcija in humor.

 

 

Nagrada za najboljši kratki film

Figura/ Figure

Režija: Katarzyna Gondek

 

Žirija: Urška Djukić, Hans Christian Leitich, Vladimir Seput

 

Obrazložitev

Občudovali smo, kako vešče je Christosu Massalasu v filmu Rože in riti uspelo subkulturen, na telo osredotočen film dvigniti na višjo umetniško raven. Želimo, da tako tudi nadaljuje.

Naša želja je tudi, da bi se film Kramljanje Norvežana Evena Hafnorja, z ostro ironijo prežeta zgodba o zadrgnjenih in površinskih družinskih razmerjih, razvila v dolgometražni film. 

V zelo severnokorejskem slogu na Poljskem poskušajo častiti najbolj slovitega moža države. Kip bi moral dajati vtis mogočnega, sijočega marmorja, vendar se gledalcu razkrije jekleno ogrodje, prekrito s tanko membrano cenenega steklenega vlakna in stiropora. V procesu razgaljanja konstrukcije spomenika, plast za plastjo, s trenutki minimalističnega humorja in vizualne poezije, se mala človškost zoperstavi absurdno gigantskemu. Nagrado za najboljši kratki film prejme Figura Katarzyne Gondek.

 

 

Zmaj – nagrada občinstva

Občinstvo je z glasovanjem izbiralo svojega favorita, ki prejme nagrado zmaj.

 

Med sedemintridesetimi filmi je najvišjo povprečno oceno, 4'68, prejel film

Med morjem in zemljo / La ciénaga - entre el mar y la tierra / Between Sea and Land

Režija: Carlos del Castillo, Manolo Cruz

 

Pregled vseh filmov, ki jih je ocenjevalo občinstvo

 

Med morjem in zemljo (r: Carlos del Castillo)

4,68

Učiteljica (r: Jan Hrebejk)

4,56

Slava (r: Kristina Grozeva, Petar Valčanov)

4,54

Dobra žena (r: Mirjana Karanović)

4,53

Mladost – norost (r: Roan Johnson)

4,47

Sieranevada (r: Cristi Puiu)

4,43

Kalifornija (r: Marina Person)

4,38

Teden in en dan (r: Asaph Polonsky)

4,30

Možje in kokoši (r: Anders Thomas Jensen)

4,28

Dovoljena ljubezen (in spolnost) (r: Assad Fouladkar)

4,26

Klan (r: Pablo Trapero)

4,25

Z druge strani (r: Zrinko Ogresta)

4,20

Ultra-seks je izginil! (r: Nicolas Charlet, Bruno Lavaine)

4,17

Spopad (r: Mohamed Diab)

4,16

Jaz, Olga Hepnarova (r: Petr Kazda, Tomás Weinreb)

4,12

Beli vitezi (r: Joachim Lafosse)

4,09

Nezakonito (r: Adrian Sitaru)

4,08

Ne glej mi v krožnik (r: Hana Jušić)

4,04

Čas za pozabo (r: Szabolcs Hajdu)

3,96

Prihodnost (r: Mia Hansen-Love)

3,93

Baden Baden (r: Rachel Lang)

3,91

Nisem tvoj sin (r: Anna Muylaert)

3,90

Ma' Rosa (r: Brillante Mendoza)

3,89

Nenaravno (r: Ole Giaever, Marte Vold)

3,87

Najstnika (r: Ira Sachs)

3,86

Ljubezenska čarovnica (r: Anna Biller)

3,83

Ranjena srca (r: Radu Jude)

3,73

Vlažna punca v vetru (r: Akihiko Shiota)

3,72

Vlažnost (r: Nikola Ljuca)

3,68

Preobrazba (r: Michael O'Shea)

3,68

Porto (r: Gabe Klinger)

3,66

Ostati pokončen (r: Alain Guiraudie)

3,57

Osebna stilistka (r: Olivier Assayas)

3,56

Zdaj prav, potem narobe (r: Hong Sang-soo)

3,47

Srhljivo (r: Kiyoshi Kurosawa)

3,44

Psi (r: Bogdan Mirica)

3,43

Zmagovita kombinacija (r: Daniel Hoesl)

2,87

 


Nagrada mladinske žirije Kinotrip

Rdeča želva/ La Tortue Rouge/ The Red Turtle

Režija: Michael Dudok de Wit

 

Žirija: Isabella Menart, Max Rakušček, Lovro Smrekar, Izabela Tominšek, Aiko Zakrajšek

 

Obrazložitev

Od vseh petih filmov se nas je najbolj dotaknil in prepričal film, s katerim se odmikamo od ustaljenih predstav o tem, kakšen je tipičen film za mlade. Z minimalističnim pristopom in brez dialoga se uspe soočiti z univerzalnimi in večnimi življenjskimi vprašanji ljubezni, odraščanja in minevanja, predstavljenimi skozi samosvojo in izčiščeno estetiko. Zgodbo čudovito dopolnjuje glasba in v paru z animacijo tvori meditativno in ganljivo atmosfero na samotnem otoku, kamor nas film odpelje.

 

 

Nagrada za najboljši film 360˚

Glavni pokrovitelj: Telekom Slovenije, d.d.

 

Torta napad

Ekipa ustvarjalcev: Monika Janjilovič (režija), Maks Bernard, Tadej Anclin, Jan Uderman

 

Žirija za najboljši film 360˚: Martin Horvat, Zvezdana Lazar, Amir Mureškič

 

Obrazložitev

Zmagovalni film „Torta napad“ uspešno prepozna in učinkovito naslovi bistveno novo značilnost filmskega jezika v 360-stopinjski snemalni tehniki, tj. gledalca umesti v samo središče dogajanja, z dinamično mizansceno in uravnoteženo uporabo celotnega prostora pa tradicionalno pasivnemu opazovalcu podeli vlogo aktivnega soudeleženca v zgodbi. Pozornost tej tehnološki novosti ob tem ne gre na račun drugih tradicionalnih elementov filmskega izraza, ki je v zmagovalnem filmu podprt z realistično kamero in prepričljivo igro.