Včeraj je po premieri filma Živali, dramatične srhljivke, ki se ves čas pomika po robu med resničnostjo in mislimi, med budnostjo in snom, obiskal direktor fotografije Piotr Jaxa. Filmar, ki je v svoji petdesetletni karieri sodeloval tudi s Krzysztofom Kieślowskim, meni, da je prihodnost v digitalizaciji in njenih prednostih ter da v ničemer ne pogreša filmskega traku – kamera pa je tako ali tako ostala. Mojster novih filmskih medijev je v pogovoru z Damjanom Vinterjem o prihodnosti sklepal tudi naslednje – denarja za kulturo bo žal vse manj, in na to se bo treba navaditi. To bo toliko lažje, je nadaljeval, saj se je filmski medij demokratiziral do te mere, da danes film lahko naredi vsak. Ne potrebuješ več velikih studiev in producentov, temveč le računalnik in dobro idejo. »Bodite preprosti,« je svetoval mladim filmarjem. Prav zaradi teh omejitev je prihodnost tudi v koprodukcijah – in tudi omenjeni film je švicarsko-avstrijsko-poljska koprodukcija. Prav zato so morale biti določene scene (točneje »tri dni snemanja«) posnete na Poljskem. Tam je ekipa mdr. posnela prizor teka glavne igralke v kuhinjo; scene v Andreinem/Mischinem (Mona Petri) stanovanju so posneli na Dunaju, idilična, a zlovešča hiša Anne (Birgit Minichmayr) in Nicka (Philipp Hochmair) pa se nahaja v Švici. Te lokacije je izbral odličen tim, ki se je ukvarjal prav s prostorom, jaz pa sem to izkoristil, je dodal.

Film je, kakor je poudaril, precej drugačen od njegovih dozdajšnjih projektov, in pomenil mu je zanimiv izziv. je Sprva je razmišljal, da bi paralelne svetove jasno razločil med seboj z različnimi svetlobami, toda prišel je do sklepa, da bi to uničilo zgodbo, in se odločil tako resnične prizore kot blodnje posneti v enakih barvnih ključih. Presenetilo ga je, da so se gledalci na film ob številnih uprizoritvah odzvali precej različno. Ponekod, denimo v Berlinu, so se kar naprej smejali, kar so avtorji filma sprejeli z navdušenjem. V treh mesecih bo dokončan tudi njegov najnovejši projekt in povedal je, da je ta irsko-švicarsko-makedonsko-hrvaška koprodukcija. Dodal je: »Odprt sem za vse koprodukcije – če potrebujete direktorja fotografije, me pokličite!«

Zapisal Andraž Jež

 

Foto Iztok Dimc