Sinoči je Kino Komuna obiskal režiser in soscenarist ekscentrične francoske kriminalke Kača s tisoč urezi Eric Valette, pogovor pa je vodila Tina Poglajen, članica programskega odbora mednarodnega ljubljanskega filmskega festivala Liffe. Valette je povedal, da je zgodba osnovana na romanu, ki ga je bilo razmeroma lahko prirediti za filmsko platno. Bil mu je všeč zaradi dinamičnega tempa in likov, poleg tega pa je bil postavljen v Južno Francijo, od koder prihaja tudi sam. Ker je v njem prepoznaval tudi pripovedne elemente vesterna, zvrsti, ki jo obožuje, se tej »relokaciji« ni mogel upreti: odločil se je posneti vestern, postavljen v Južno Francijo. Film je – ob tem, da prepriča z mnogimi akcijskimi prizori – tudi angažiran: njegovi tarči sta rasizem in globalizacija. V filmu je želel globalizacijo upodobiti skozi efekt metuljevih kril. Povedal je, da francoski podeželani niso več tako rasistični kot pred desetletji, da pa rasizem še vedno ni povsem izkoreninjen. Čeravno je artikuliran rasno, je kritično poudaril, pa je njegovo bistvo ekonomsko. Ob tem se je v vloženi zgodbi dotaknil tudi vloge ZDA v kolumbijski trgovini z mamili in pri zatiranju ljudske gverile FARC.

Valette je povedal, da sta ga med drugim za snemanje navdihnila Peckinpahov triler Straw Dogs in vestern Kevina Costnerja Open Range. Film je nastajal pet let, medtem pa je terorizem zaradi dogodkov v Franciji in zlasti njihove politične instrumentalizacije pridobil precej težji, a hkrati aktualnejši prizvok. To je režiser izkoristil, poleg tega pa v film vpletel trope, ki jih vidimo v raznih žanrih. Zlasti ima rad ikonične, ekscesne zlobneže, in vesel je, ko se gledalcem zdijo zabavni. Toda gledalce rad postavim na rob, je dodal; »Filmi niso zato, da bi dajali odgovore, temveč zato, da bi spodbudili razpravo.« Kača s tisoč urezi je bila sprejet zelo dobro – kakih 90 odstotkov vseh kritik je bilo afirmativnih. Ker se režiser ukvarja tudi s televizijskimi filmi, ga je Tina Poglajen vprašala, kako različno je njegovo televizijsko in kinematografsko delo. »Na TV spominjam na antagonista iz filma, v filmih pa sem jaz sam,« je odgovoril, pod črto pa takoj dodal: »Vedno pa upodobim osebni način mučenja.«

Zapisal Andraž Jež

Foto Iztok Dimc