{besps}slike/slide{/besps}

 

 

Tiskovna konferenca

Klub CD, 18. junij 2013



Včeraj ob 11. uri je v Klubu Cankarjevega doma, letos glavnem prizorišču festivala, potekala tiskovna konferenca pred zdaj že 54. jazz festivalom Ljubljana, ki se bo dogajal med 2. in 6. julijem. Tako kot lani sta festival izčrpno predstavila programski vodja za jazzovsko glasbo v Cankarjevem domu Bogdan Benigar ter ustanovitelj in lastnik portugalske jazzovske založbe Clean Feed Pedro Costa, ki že tretje leto združujeta moči pri celotni programski zasnovi in izvedbi. Benigar je najprej izrazil dobrodošlico zbranim novinarjem in poudaril posebnost, da je letos največji pokrovitelj festivala veleposlaništvo ZDA, pokroviteljev iz gospodarstva pa trenutno ni (vrsto let je bila glavna pokroviteljica festivala Nova Ljubljanska banka). Zatem je izdal, da bo žarišče letošnjega festivala vsestranski opus nemškega freejazzovskega saksofonista Petra Brötzmanna, s katerim so se organizatorji povezali lani. Legendarnega Brötzmanna, ki slovenskim obiskovalcem drznejših koncertnih dogodkov ni neznan, bo namreč Cankarjev dom gostil na prav posebni razstavi, posvečeni njegovim likovnim izdelkom (pretežno risbam, grafikam in akvarelom), ki jih je izdeloval od šestdesetih let kot evropski član Fluxusa. Ob usklajevanju so se naposled odločili, da mu naklonijo osrednjo vlogo na najstarejšem evropskem jazzovskem festivalu, ki bo Brötzmanna predstavil v več zasedbah, z njimi pa tudi aktualne in publiki nikoli predstavljene projekte.


Tudi sicer bo festival organiziran okrog saksofonskih zasedb, podobno, kot se je zvočno lani orientiral zlasti na trobente. V tem kontekstu bo tako podobno, kot smo lahko lani poslušali nadvse ustvarjalno spajanje trobent z bobni, v sredo, 3. julija, nastopila zasedba Sax and Drums s Petrom Brötzmannom, Kenom Vandermarkom, Hamidom Drakom in Chadom Taylorjem. Costa je povedal, da je za Ljubljano prvič slišal pri petnajstih letih, ko je na vinilki s festivalskimi posnetki velikih imen jazzovske glasbe videl zapisano ime jugoslovanskega mesta. Morda tudi zato išče zanimive koncertne izvajalce, katerih nastope nato vsakoletno snema za vsestransko založbo. Tako bosta prav kmalu izšla ljubljanska posnetka Joeja McPheeja in Trumpet and Drums z lanskega festivala, letos pa bodo snemali tudi koncert Kaje Draksler, ki je na festivalu nastopila že lani, in saksofonista Ceneta Resnika. Svet je zdaj manjši kot ob njegovem odkritju Ljubljane, pravi, in dobro je, da bi se ljudje z različnih koncev sveta radi spoznali in sodelovali v odkrivanju novih glasbenih sredstev.


Jasno je, da je kriza vplivala tudi na jazzovski festival, posebno zato, ker je prodaja cedejev padla – posledično so cene glasbenih nastopov zrasle, organizatorji festivalov pa (vsaj pri tujih imenih) niti ne pridejo do samih glasbenikov, temveč se morajo meniti z njihovimi menedžerji. Posledično se lahko festival posveča kakovostnim, a ne dovolj znanim glasbenikom. »Delava torej umetniški, ne pop festival,« je povedal Benigar.


Najbolj natrpana z zanimivimi vsebinami bo letos sobota – ob 10. uri bodo mimoidoči na tržnici lahko priče European Saxophone Ensemblu, popoldne pa bodo lahko obiskovalci koncertov v Klubu CD znova poskusili tradicionalne portugalske vinske in kulinarične specialitete. Zvečer bosta na osrednjem dogodku v Križankah nastopila trio Brötzmanna, Johna Edwardsa in Steva Nobla ter David Murray Quartet z Macy Gray, sklep festivala pa bo druženje ob zvokih Marka de Clive-Lowa in Vanesse Freeman. Iz sicer pestrega programa omenimo še zasedbo Istanbul Sessions İlhana Erşahina, ki bi morala nastopiti že pred dvema letoma, a je njen vodja tedaj v New Yorku prišel navzkriž z zakonom, ali petkov nastop tria Dreja Hočevarja.

Andraž Jež
Foto: Nada Žgank

{rss uri=http://picasaweb.google.com/data/feed/base/user/110058394792062521192/albumid/5891075967615650737?alt=rss&kind=photo&hl=en_US}