{besps}slike/slide{/besps}

 

 

İlhan Erşahin's Istanbul Sessions

Klub CD, 5. julij

 

Poslastica programa v Klubu CD je bila zadnja redna petkova točka, težko pričakovani nastop turške zasedbe İlhan Erşahin's Istanbul Sessions, ki bi morala na Jazz festivalu Ljubljana nastopiti že pred dvema letoma, pa je bil vodja zasedbe zadržan zaradi težav z oblastjo. Gosto atmosferično glasbo, navdihnjeno tako z zgodnjim funk-fusionom kakšnega Milesa Davisa, Weather Report ali Mwandishi kot turškimi etno melosi, je poganjal bogat, kompleksno kontrapunktičen in hkrati neukročeno prvinski ritem, v katerem so se stapljali močni, tudi rockovski backbeati na malem bobnu Turguta Alpa Bekoğluja in hipnotične darbuke tolkalca Izzeta Kizilaba. Erşahinov saksofon si je pot skozi gostoto utiral s strastnim in rezkim zvokom, ki mu je nekaj elektronsko dodanega odmeva še stopnjevalo zasanjano meditativnost. Zlasti ob izjemnih solističnih vložkih (tolkalec je, kot smo videli, osupljivo vešč tapkanja po basovskih strunah z veliko hitrostjo) posameznih članov je bend pokazal tudi dober občutek za suspenz in širok razpon dinamike glasnosti. Ob tem je skupina uravnoteženo slalomirala med bolj konvencionalnimi harmonskimi prehodi zabavne glasbe ter bordunskimi in repetitivnimi etno vzorci, ki jih je tudi Milesova fuzija izdatno in s pridom uporabljala. Milesu Davisu, čigar zvočnim in ritmičnim inovacijam zasedba marsikaj dolguje, so posvetili skladbo Selim, imenovano z besedno igro, kakršno je sam trobentač uporabil na plošči Live-Evil – Selim je turško ime, pa tudi palindrom imena ikone 20. stoletja. Nastop je občinstvo festivala navdušil, da so bend še enkrat poklicali na oder in nastop sklenili z bisom, pri katerem so se množici vplivov pridružili še trši rockerski ritmi in ustvarjanje na baskitari Alpa Ersönmeza.

 

Andraž Jež
Foto: Nada Žgank

{rss uri=Http://picasaweb.google.com/data/feed/base/user/110058394792062521192/albumid/5897442499492512257?alt=rss&kind=photo&hl=en_US}