{besps}slike/slide{/besps}

 

 

European Saxophone Ensemble

Ljubljanska tržnica, 6. julij

Zadnji dan 54. jazz festivala Ljubljana je prinesel nadvse raznovrsten program, razporejen na ves dan in več prizorišč. Najprej je ob 10. uri na Mesarskem mostu pri ljubljanski tržnici nastopila zasedba European Saxophone Ensemble, big band trinajstih saksofonistov iz dvanajstih držav Evropske unije pod umetniškim vodstvom francoskega pihalca Guillauma Ortija. V pestrem programu je izvedel vrsto skladb, ki so se gibale od čistih improvizacij do kompleksnih kompozicij v slogu modernejših pihalnih orkestrov od sedemdesetih let naprej. Njegov odprti nastop je imel ves čas številne elemente performansa, saj se je bend med igranjem gibal sem ter tja, nekaj časa so pihalci stali za notnim črtovjem, spet drugič so se sprehajali po mostu in med publiko, na trenutke so se posamezni člani razporedili v duete ali trie in svoja glasbila uporabljali čim bolj nekonvencionalno. Ob kompoziciji kiparja Willa Menterja so se tako vsi razporedili v dvojice in se premikali po prostoru s kratkimi, ponavljajočimi se kontrapunktičnimi miksolidijskimi figurami, v razgibanem nastopu pa so se člani izmenjevali tudi pri dirigiranju. Povsem v slogu celotnega letošnjega festivalskega programa so presenetili tudi s saksofonskim free jazzom. Svobodnejše improvizacije so sicer izvajali tudi med nekaterimi zaprtimi kompozicijami, ko je del ansambla gradil harmonije in prehode, drugi člani pa so sliki dodali intenzivnejše odtenke z bolj ali manj harmoničnimi improvizacijami. Gost dopoldanskega koncerta je bil ustvarjalen slovenski saksofonist Boštjan Simon, ki je na neki točki svoje improvizacijske spretnosti izkazal v saksofonskem dialogu z Ortijem.

 

Andraž Jež
Foto: Domen Pal



{rss uri=Http://picasaweb.google.com/data/feed/base/user/110058394792062521192/albumid/5897822288798005921?alt=rss&kind=photo&hl=en_US}