{besps}slike/slide{/besps}

 

 

Tomaž Grom & Eduardo Raon

Klub CD, 6. julij

 

Prvi koncert programa Kluba CD je bil včeraj opoldanski nastop dueta improvizirane glasbe slovenskega kontrabasista Tomaža Groma in portugalskega harfista Eduarda Raona, ki sta skupaj zaigrala prvič. Ne glede na sorodnost čiste improvizirane glasbe s free jazzom, ki je nekakšen vodilni motiv letošnjega festivala, je bil koncert s svojo rahločutno zvočno krhkostjo precej opazen. Gromovi pritajeni zvoki, ki jih je izvabljal iz celotnega kontrabasovega telesa ob domiselni pomoči elektronike, s katero je v času zamrzoval zvočne trenutke, so zveneli komplementarno Raonovim solom, ki so kljub precejšnji svežini in rabi elektronike le redko zares zapustili polje tonalnega. V neprestanem dialogu sta se njuna jezika približevala in se hkrati poglabljala. Koncert, ki v sonoričnosti ni izhajal le iz tradicije sodobne improvizirane glasbe, temveč je neredko spominjal tudi na zvočne teksture različnih skladateljev sodobne komponirane glasbe (na primer Helmuta Lachenmanna ali, seveda v drugih trenutkih, Mortona Feldmana), se je sklenil z improvizacijo. Ta je bila v nasprotju s predhodnim koncertom občutno glasnejša in bolj dramatična, z njo je pokazal, da umetnika obvladujeta širok spekter improvizirane govorice.

 

Andraž Jež
Foto: Nada Žgank

 

{rss uri=Http://picasaweb.google.com/data/feed/base/user/110058394792062521192/albumid/5897825620450447793?alt=rss&kind=photo&hl=en_US}