Logotip Liffe je v obliki, kot ga poznamo, nastal približno v času, ko so se začele ob prelomu tisočletij slovenske oglasne površine opazno povečevati. To je omogočila digitalna tiskarska tehnika, ki je na uličnih panojih v velikostni površini približno štirikratnega klasičnega B1-formata vedno bolj izpodrivala štiribarvni in bolj umetniški sitotisk. Oblikovalci smo v tedanjem prehodnem času navajanja na pogoje opaznosti v javnem prostoru občasno ustvarjali tako, da smo posamezne enote oblikovno povezovali v večje celote ter tako opazneje nagovarjali kulturnega potrošnika v vse hitrejšem ter vse manj meglenem utripu prestolnice. Skupaj z ležečo gigantsko novostjo, imenovano jumbo, je oblikovalsko razmišljanje moralo dokončno preklopiti na nov koncept likovnosti pri podajanju vidnih sporočil. V tem času se je konec leta 1999 rodil logotip za Ljubljanski mednarodni filmski festival.
Oblikovanje logotipa Liffe je sovpadlo s pojavom raziskav in meritev percepcije na zunanjih plakatnih površinah. Za začetno pospešitev prepoznavnosti se je izkazal kot jasen in smiseln, hitro prepoznaven osnovni element celostnih grafičnih podob, ki ga je bilo mogoče simbolično spreminjati in enostavno aktualizirati – kar je navsezadnje tudi Liffovo poslanstvo. Osnovno nalogo, da naj privabijo k ogledu filmov, so plakati različno veščih oblikovalcev opravljali vse od ustanovitve leta 1990. Logotip s prvotnim nazivom Film Art Fest je bil v uporabi sedem let. Na plakatu iz leta 1997 se je pojavilo opisno ime prireditve, ki se je za naslednji, deveti festival spremenilo v kratico, ki se »prijela«. Gremo v Liffe! se mi je zazdel potencial, vreden oblikovanja kot akronim, ki naj resnično napelje k izgovorjavi lajf. Svojo prvo nalogo v novi službi sem izpeljala tako, da sem enega od f-jev prezrcalila navzdol kot simbolični odsev življenja skozi filmsko umetnost. Zanj sem uporabila oranžno, tudi eno od poznejših osnovnih barv vizualne identitete Cankarjevega doma; ta izhaja iz Ravnikarjeve arhitekture in pri logotipu Liffe kromatsko simbolizira tudi letni čas prireditve. Svojega prireditelja s pozicijo znaka CD kot copywright desno zgoraj ob črki f istoveti na festivalskih prizoriščih, razvejanih po vsej Sloveniji in objavah v medijih. Je edini logotip Cankarjevega doma, ki se pojavi skupaj z njim na najmanjši tiskovini, poslovni vizitki. Aktualni vodja filmskega programa Simon Popek prisega, da je Liffe – ne samo v filmski branži – v tujini celo tista najprepoznavnejša oblika vsebine, ki svojemu deset let starejšemu ustanovitelju dodaja vrednost.
Liffe si je pridobil skoraj korporativni značaj: ob podpori vodstva in s skrbnim programskim snovanjem ter dosledno likovno uporabo vse od prve pojavnosti logotipa na plakatu iz leta 2000. Posebej velja omeniti pripadnost vseh zaposlenih tem vsakoletnim viškom sezon, zato najstarejša blagovna znamka kulturno-umetniškega programa ostaja trajnostni ponos Cankarjevega doma. Z oranžnim, čustvenim odtenkom. In največjim številom obiskovalcev. V glavni vlogi na plakatu je nekoč nastopila besedna igra reel life kot resničen odsev priljubljenosti lajfa od štirideset do petdeset tisočih obiskovalcev letno, ljubiteljev filmske umetnosti vseh generacij. Podobno sporočilo se je skrivalo v uporabi »festivalske« in logotipove tipografije Blur, ko je dvajsetletnico obeležila likovna usklajenost logotipa z besedo love. Liffe s svojo obliko nam je na eni od podob dobesedno zlezel pod kožo, kot osnovi motiv pa se je na plakatih preobražal že tudi v ključe, povečevalno steklo, v prinašalca svetlobe na obzorju jesenske sivine in naznanjeval prihod filmskega življenja v mesto skozi svoj obris s kredo na ulici. Naj bo barvno podivjano razmnožen ali opremljen s tekočo številko festivala, obrnjeno v znak za neskončnost – oblikovanje logotipa Liffe ponuja neskončno uporabo domišljije filmskih razsežnosti. Plakate s svojim hišnim logotipom od začetka tega tisočletja večinoma oblikujemo zaposleni v Cankarjevem domu: Mojca Vanelli, Edin Alibešter, avtor letošnje, 33. podobe Ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala, in Maja Gspan Vavpetič, ki sem tudi avtorica logotipa. Gospodu Tomažu Drozgu se zahvaljujemo, da je na stebrišču ulične Galerije TAM TAM vsem dvaintridesetim plakatom Liffe pred arhivsko zatemnitvijo podaril še eno življenje po življenju ter letošnjemu omogočil premierno javno objavo.
Maja Gspan Vapetič, oktobra 2022